DEBATA Certyfikowani trenerzy
Certyfikowani Trenerzy Programu rekomendowanego DEBATA autorstwa profesora dr hab Krzysztofa Wojcieszka
Miło nam poinformować, że końcem sierpnia 2018 roku otrzymaliśmy Certyfikaty trenerskie uprawniające nas do prowadzenia programu DEBATA autorstwa prof. dr hab. Krzysztofa Wojcieszka – w nowej wersji. Szkolenie teoretyczne prowadzone przez autora programu, odbyło się w styczniu 2018 roku w Krakowie.
Opis programu DEBATA
Realizacja programu, który ma charakter „krótkiej interwencji profilaktycznej w grupie” odbywa się z udziałem 2 prowadzących i trwa w jednej klasie 3 godziny. Standardowo dąży się do objęcia spotkaniami wszystkich klas danego poziomu, optymalnie klasy V i VI, gdyż większość uczniów w tym wieku jest przed inicjacją alkoholową. Nauczyciele (zwłaszcza wychowawcy klas) są obecni na zajęciach. W Debacie wykorzystuje się metody interaktywne odwołujące się do dialogu motywującego. Scenariusz zajęć składa się z logicznie powiązanych ze sobą elementów, które mają charakter dyskursu. Należą do nich:
Zapraszamy do współpracy.
Opis programu DEBATA
Realizacja programu, który ma charakter „krótkiej interwencji profilaktycznej w grupie” odbywa się z udziałem 2 prowadzących i trwa w jednej klasie 3 godziny. Standardowo dąży się do objęcia spotkaniami wszystkich klas danego poziomu, optymalnie klasy V i VI, gdyż większość uczniów w tym wieku jest przed inicjacją alkoholową. Nauczyciele (zwłaszcza wychowawcy klas) są obecni na zajęciach. W Debacie wykorzystuje się metody interaktywne odwołujące się do dialogu motywującego. Scenariusz zajęć składa się z logicznie powiązanych ze sobą elementów, które mają charakter dyskursu. Należą do nich:
- tworzenie klimatu wspólnoty i ustalenia zasad pracy obowiązujących na zajęciach,
- sondaż, którego celem jest modyfikowanie przekonań normatywnych,
- przekaz wiedzy na temat alkoholu etylowego i historii jego używania,
- „burza mózgów” na temat korzyści i szkód związanych z używaniem alkoholu, której celem jest zmiana stereotypów oraz zweryfikowanie mitów związanych z alkoholem,
- proste scenki dramowe ilustrujące negatywne konsekwencje/straty związane z piciem alkoholu,
- zabawy dydaktyczne,
- promowanie zabawy bez alkoholu (wykorzystanie skeczu),
- praca grup nad „tym co nas może chronić”,
- osobiste świadectwo prowadzącego zajęcia jako dorosłego abstynenta,
- sesja odpowiedzi na ewentualne pytania,
- podsumowanie.
Zapraszamy do współpracy.
15-09-2018